קורס מטפלים aba

מרכז מטר"ה הינו מרכז לטיפול רב תחומי התנהגותי ורגשי.
המרכז מספק תכניות טיפול מקיפות לילדים ובוגרים עם צרכים מיוחדים כאשר המדע המוביל את הטיפול הינו ניתוח התנהגות.

קורס מטפלים (ABA)

ניתוח התנהגות (ABA) הינו מדע מוביל בתחום הטיפול בילדים עם צרכים מיוחדים/ עיכובים התפתחותיים בדגש על הספקטרום האוטיסטי. הטיפול ההתנהגותי הינו מקיף ועוסק בכל אחד מתחומי חייו של הילד. החל בפיתוח מיומנויות תקשורת ושפה, מיומנויות עצמאות וכישורי חיים, מיומנויות אקדמיות, משחק וחברתיות, מוטוריקה גסה ועדינה ועוד. הטיפול בכל ילד הינו אישי ומותאם לילד ולצרכיו.

את התכנית ההתנהגותית בונה מנתח התנהגות אך בפועל מיישם אותו המטפל ההתנהגותי. העבודה היא גם פרטנית (אחד על אחד עם הילד) וגם בסביבת הגן או בית הספר, בחצר ובמשחק עם חברים. המטפל ההתנהגותי (המכונה גם תראפיסט ABA) הוא החוליה החשובה ביותר בשרשרת והוא בעל השפעה עצומה על התקדמותו של הילד. הוא מקבל הדרכה שוטפת ממנתח התנהגות.

קורס מטפלים התנהגותיים

קורס aba מיועד לכל מי שמעוניין לעבוד עם ילדים ובוגרים עם צרכים מיוחדים ורוצה לקבל כלים תיאורטיים ומעשיים לעבודה.

הקורס מתאים להורים לילדים מיוחדים, לסטודנטים מתחום החינוך/ חינוך מיוחד, מתחום מדעי החברה, פסיכולוגיה ותחומים פרא רפואיים אחרים. הכלים שנלמדים בקורס מסייעים למטפלים מתחומים שונים ומספקים כלים כיצד להקנות מיומנויות בדרך יעילה וחווייתית. הקורס מתאים גם למבקשים לעשות הסבת מקצוע ומעוניינים לרכוש מקצוע יישומי.

צוות ההוראה

מרכז מטר"ה מנוהל ע"י קרן ארז, עובדת סוציאלית (MA) ומנתחת התנהגות בעלת וותק של 12 שנים בשטח בתחום ההתנהגותי והרגשי ומיכאל בן צבי, מנתח התנהגות מוסמך BCBA בעל וותק של 20 שנות טיפול ומרצה בכיר באקדמיה.

צוות ההוראה של מרכז מטר"ה מורכב ממרצים בעלי ניסיון רב, אנשי שטח מובילים ומרצים מעולים.

אופן הלמידה בקורס

הקורס בן 17 מפגשים בני 3 שעות (ארבע שעות אקדמיות) פעם בשבוע.

הלמידה בקורס כוללת הוראה פרונטאלית תוך למידה פעילה של הסטודנטים ותרגול פרקטי מעשי. תרגולים בזוגות, משחקי תפקידים, צפייה בסרטני הדגמה.

הקורסים הינם קטנים (עד 15 משתתפים לכל היותר) על מנת הלמידה תהיה אפקטיבית ואיכותית עם תשומת לב אישית ותרגול פרטני לכל סטודנט.

תכני הקורס

על מנת להשתתף בקורס לא נדרש ידע קודם. הקורס מקנה את הידע ההתנהגותי התיאורטי והפרקטי לו נדרש מטפל התנהגותי. חשוב לציין כי הקורס כולל בתוכו גם התייחסות להיבטים רגשיים של הילד ומשפחתו.

  • מבוא והיכרות עם הגישה ההתנהגותית.
  • שיטת הלימוד ההתנהגותית "לימוד בשיטת הצעד הנבדל" (DTT): אבן היסוד בעבודת המטפל ההתנהגותי.
  • הליכים ועקרונות להגברת התנהגות: חיזוקים חיוביים ושליליים, תנאים מזמנים.
  • הליכים ועקרונות להפחתת התנהגויות לא נאותות: סוגי תגובות, התמודדות עם פגיעה עצמית ועוד.
  • אומנות הרמיזה: כיצד לרמוז נכון על מנת לסייע להצלחה??
  • טכניקות להקניית מיומנויות חדשות: עיצוב התנהגות ושרשרות התנהגות
  • למידה בכל זמן ובכל מצב: למידה מזדמנת, שימור והכללה.
  • שילוב ועבודה בצוות חינוכי ו/או רב מקצועי.
  • היבטים רגשיים בחיי הילד והמשפחה. 

תעודה והסמכה

המסיימים בהצלחה יקבלו תעודת מטפל התנהגותי מטעם מרכז מטר"ה, חתומה ע"י מיכאל בן צבי וקרן ארז. התעודה מאפשרת הגשת מועמדות במקומות ציבוריים בהם קיים תקן למטפלים התנהגותיים (אלו"ט, העמותה לילדים בסיכון וכד'). לאור החשיבות ההולכת וגדה במטפלים בעלי ידע, הורים ומנחי תוכניות נותנים עדיפות למטפלים שסיימו לימודים בתחום ועל כן התעודה מסייעת גם בהשתלבות מהירה בתוכניות טיפול ביתיות פרטיות.

השמה

מרכז מטר"ה מפעיל כ80 תכניות ביתיות ומדריך צוותים רבים ברחבי הארץ. משתתפי הקורס יקבלו באופן שוטף הצעות עבודה ויוכלו להשתלב בעבודה בתוך המרכז או השמה לטיפול במשפחות או מסגרות אחרות. ישנו ביקוש גדול למטפלים התנהגותיים, ניתן לראות זאת בלוחות דרושים של שתי"ל, אלו"ט ועוד.

 

גלילה לראש העמוד
Call Now Button דילוג לתוכן